Magiczne Bestsellery

  |  

Promocje

  |  

Horoskop

  |  

Salon wróżb i magii

  |  

Magiczny Blog

  |  

Kontakt / O nas

  |  

Koszty dostawy

Zamknij [X]
Galeria
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
Galeria okno

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne

Ocena: 5.0 (6 ocen) Zobacz recenzje »
Typ produktu Ilość stron: 120
Oprawa: Miękka
Dostępność:
48 godzin + czas dostawy
Cena rynkowa: 17.90
Nasza cena:

12.79

Taniej o: 5.11 zł ( 29 % )
Ilość
Dodaj do schowka

Opis książki

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
Do tańszej wysyłki do kiosku Ruchu (za 1,99 zł) dla zamówień od 98,99 zł brakuje Ci 98,99 zł.
Sprawdź koszt dostawy

  • Odbiór paczki w kiosku Ruchu od 4,70 zł
  • Odbiór na stacji PKN Orlen od 8,70 zł
  • Odbiór paczki w paczkomacie od 8,70 zł
  • Odbiór paczki w placówce Poczty Polskiej od 8,70 zł
  • Paczka pocztowa (48h) od 10,70 zł
  • Przesyłka kurierska (24h) od 12,70 zł
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka - rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Recenzje książki Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne - przeczytaj

opinie klientów:

Liczba recenzji: 6
Aga U. ( ... ) 2008-10-05 13:46:55, ocena: 5

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I i II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym” zostały bardzo pomysłowo skonstruowane. Zawierają niemal te same, bardzo podobne obszary, treści kształcenia zarówno dla pierwszego jak i dla drugiego etapu nauczania. Pozwala to nauczycielowi na stopniowe oraz elastyczne przechodzenie z treści kształcenia zawartych w klasach 1-3, do treści kształcenia ujętych w klasach 4-6, w zależności od możliwości i umiejętności ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym. Korzystam z dwóch części tych programów zarówno do I etapu nauczania jak i dla drugiego etapu nauczania. Budowa tych programów umożliwia mi to, że np. edukację matematyczną realizuje z klasy drugiej zaś edukację polonistyczną z klasy czwartej lub realizuje IPET z klasy pierwszej, gdy dziecko jest w klasie drugiej. Są różne możliwości wykorzystania tych programów. Zależeć to będzie zarówno od dziecka, jego możliwości jak również od pomysłowości i inicjatywy samego nauczyciela uczącego dziecko

Nauczyciel dokonuje z podanych treści kształcenia wyboru zadań stawianych uczniowi do wykonania. Autorki interesująco opracowały treści dotyczące poznawania przyrody, zapoznawania się z różnymi środowiskami naturalnymi, prowadzenia hodowli i upraw. W poszczególnych etapach kształcenia uczniowie zapoznają się z różnorodnymi ekosystemami. A wiec jest to środowisko przyrodnicze najbliższe uczniowi: park, ogród, sad, las, łąka, pole, oraz środowisko wodne typu: rzeka, jezioro, staw, jak również świat zwierząt, w tym zwierzęta: wiejskie, domowe, egzotyczne. Prawidłowe jest również wprowadzenie dziecka w uspołecznianie wychowanka „Ja i otoczenie”. W programie znajdują się między innymi działy dotyczące uspołeczniania. Są to: dziecko jako (uczeń ), członek rodziny i społeczeństwa, jako klient punktów usługowych, oraz uczestnik ruchu drogowego Działy te zawierają treści kształcenia takie jak: w sklepie, na poczcie, w barze, w restauracji, u fryzjera, u fotografa oraz na dworcu PKP, PKS do których autorki dobrały oczekiwane osiągnięcia ucznia. Stopniowe i systematyczne jest poznawanie najbliższego otoczenia.

Programy te zawierają treści dotyczące tworzenia warunków do zdobywania umiejętności technicznych i wykorzystywania ich w różnych sytuacjach życiowych. Jest to dział dziecko w świecie urządzeń technicznych, w którym znajdują się treści kształcenia: sprzęty AGD i RTV, obsługa urządzeń, bezpieczeństwo w czasie korzystania z urządzeń. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne umożliwiają osiągniecie celów edukacyjnych, czyli rozwijanie autonomii ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, wdrażanie go do funkcjonowania społecznego, rozumienia i uznawania norm społecznych oraz wyposażenie go, stosownie do jego możliwości, w takie umiejętności i wiadomości, które pozwolą mu na postrzeganie siebie jako niezależnej osoby. Sądzę, że tego typu publikacji powinno być znacznie więcej na rynku.Książka ta zawiera zarówno Indywidualny Program edukacyjno-terapeutyczny jak również zestaw ćwiczeń pomocniczych stymulacji rozwojowej umieszczony w załączniku. Słowem dwa w jednym. Gorąco polecam tą książkę zarówno nauczycielom jak również rodzicom których dzieci są niepełnosprawne intelektualnie w stopniu umiarkowanym..
ALICJ D. ( ... ) 2008-05-02 14:10:38, ocena: 5

Ksiązka bardzo przydatna w pracy zawodowej opracowana przez specjalistów. Zawarte w programach zestawy cwiczeń oraz oczekiwanych osiągniec uczniów mozna wykorzystac bezposrednio przy warsztacie pracy zawodowej. Są one ułozone według zasady stopniowania trudności.Cele czyli oczekiwane osiągnięcia ucznia są również prawidłowo zoperacjonalizowane.Uważam, że była potrzeba stworzenia takich programów. Dzięki tym programom nauczyciele otrzymali bardzo wartościową pomoc która w znacznym stopniu ułatwi im pisanie IPET dla swoich uczniów.Gorąco polecam tą pozycje nauczycielom oraz rodzicom dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym.
Joanna R. ( ... ) 2008-04-05 08:16:17, ocena: 5

Od indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego bardzo wiele zależy. Program ten powinien być dokładnie przemyślany, zaplanowany, realny, mierzalny, wykonalny a następnie we właściwy sposób wprowadzony w życie. Napisanie „dobrego” programu dla dziecka niepełnosprawnego, którego nie znamy nie jest łatwe, pozwolę sobie nawet napisać, że jest niemożliwe. Rozpoczynając pracę z dzieckiem upośledzonym nie wiemy, jakie są jego indywidualne możliwości, nie znamy też skomplikowanej sytuacji rodzinnej, w którą czy chcemy, czy też nie musimy wejść i w niej funkcjonować, dyskretnie pomagać, pilnując jednocześnie, aby nie naruszać ich prywatności, nie osądzać, i nie krytykować rodziców. Pisząc program dla dziecka staramy się go, wprowadzać w życie. Dostosowujemy wymagania do indywidualnych możliwości i stanów emocjonalnych, dziecka, jakie wystąpią w danej sytuacji, która często jest niezależna od nas. W indywidualnym programie zajęć uwzględniamy wiele metod pracy charakterystycznych dla pedagogiki specjalnej. Staramy się, aby czas poświęcony dziecku mógł być zawsze dla niego racjonalnie wykorzystany, a dla nas przyniósł zawodową satysfakcję. W miarę zaistniałych potrzeb IPET jest przez nas modyfikowany i ulepszany.

Dzięki długoletnim doświadczeniom w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi wiem, że zestawy oczekiwanych osiągnięć, ćwiczeń, jakie zaplanuję przeprowadzić w danym dniu, tygodniu, miesiącu muszę zawsze dopasowywać do zastanego stanu emocjonalnego swojego ucznia, jego zdrowia i predyspozycji rozwojowych. Ponadto przy niepełnosprawności intelektualnej nie zawsze jestem w stanie przewidzieć efektów swojej pracy. Dlatego, na bieżąco, prowadzę notatki, zaznaczając odniesione sukcesy i porażki, zapisuję uwagi, wskazówki i zalecenia, które wykorzystuję w dalszej pracy z uczniem. W każdej problematycznej sytuacji dotyczącej dziecka, miarę swoich możliwości, służę jego rodzinie pomocą, radą i wsparciem psychicznym. Skonstruowane, opracowane i opublikowane przez autorki „Indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne” przeznaczone są dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, ale mogą go wykorzystać również inni nauczyciele pracujący z dziećmi z porażeniem mózgowym czy dziećmi autystycznymi. Program opiera się o podstawę programową Rozporządzenia MEN iS z dnia 13 stycznia 2005, obserwację dziecka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zaleceniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wskazówkach zawartych w literaturze. Program przygotowany jest rzetelnie i prawidłowo. W miarę zaistniałych potrzeb jest on przez nas modyfikowany i ulepszany. Polecam tą książkę wszystkim nauczycielom, którym zależy na tym aby dziecko niepełnosprawne mogło uczyć się na równi z dziećmi pełnosprawnymi, oraz aby mogło ono odczuć radość i satysfakcję z odniesionego sukcesu.
Aga U. ( ... ) 2008-10-05 13:46:55, ocena: 5

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I i II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym” zostały bardzo pomysłowo skonstruowane. Zawierają niemal te same, bardzo podobne obszary, treści kształcenia zarówno dla pierwszego jak i dla drugiego etapu nauczania. Pozwala to nauczycielowi na stopniowe oraz elastyczne przechodzenie z treści kształcenia zawartych w klasach 1-3, do treści kształcenia ujętych w klasach 4-6, w zależności od możliwości i umiejętności ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym. Korzystam z dwóch części tych programów zarówno do I etapu nauczania jak i dla drugiego etapu nauczania. Budowa tych programów umożliwia mi to, że np. edukację matematyczną realizuje z klasy drugiej zaś edukację polonistyczną z klasy czwartej lub realizuje IPET z klasy pierwszej, gdy dziecko jest w klasie drugiej. Są różne możliwości wykorzystania tych programów. Zależeć to będzie zarówno od dziecka, jego możliwości jak również od pomysłowości i inicjatywy samego nauczyciela uczącego dziecko

Nauczyciel dokonuje z podanych treści kształcenia wyboru zadań stawianych uczniowi do wykonania. Autorki interesująco opracowały treści dotyczące poznawania przyrody, zapoznawania się z różnymi środowiskami naturalnymi, prowadzenia hodowli i upraw. W poszczególnych etapach kształcenia uczniowie zapoznają się z różnorodnymi ekosystemami. A wiec jest to środowisko przyrodnicze najbliższe uczniowi: park, ogród, sad, las, łąka, pole, oraz środowisko wodne typu: rzeka, jezioro, staw, jak również świat zwierząt, w tym zwierzęta: wiejskie, domowe, egzotyczne. Prawidłowe jest również wprowadzenie dziecka w uspołecznianie wychowanka „Ja i otoczenie”. W programie znajdują się między innymi działy dotyczące uspołeczniania. Są to: dziecko jako (uczeń ), członek rodziny i społeczeństwa, jako klient punktów usługowych, oraz uczestnik ruchu drogowego Działy te zawierają treści kształcenia takie jak: w sklepie, na poczcie, w barze, w restauracji, u fryzjera, u fotografa oraz na dworcu PKP, PKS do których autorki dobrały oczekiwane osiągnięcia ucznia. Stopniowe i systematyczne jest poznawanie najbliższego otoczenia.

Programy te zawierają treści dotyczące tworzenia warunków do zdobywania umiejętności technicznych i wykorzystywania ich w różnych sytuacjach życiowych. Jest to dział dziecko w świecie urządzeń technicznych, w którym znajdują się treści kształcenia: sprzęty AGD i RTV, obsługa urządzeń, bezpieczeństwo w czasie korzystania z urządzeń. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne umożliwiają osiągniecie celów edukacyjnych, czyli rozwijanie autonomii ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, wdrażanie go do funkcjonowania społecznego, rozumienia i uznawania norm społecznych oraz wyposażenie go, stosownie do jego możliwości, w takie umiejętności i wiadomości, które pozwolą mu na postrzeganie siebie jako niezależnej osoby. Sądzę, że tego typu publikacji powinno być znacznie więcej na rynku.Książka ta zawiera zarówno Indywidualny Program edukacyjno-terapeutyczny jak również zestaw ćwiczeń pomocniczych stymulacji rozwojowej umieszczony w załączniku. Słowem dwa w jednym. Gorąco polecam tą książkę zarówno nauczycielom jak również rodzicom których dzieci są niepełnosprawne intelektualnie w stopniu umiarkowanym..
ALICJ D. ( ... ) 2008-05-02 14:10:38, ocena: 5

Ksiązka bardzo przydatna w pracy zawodowej opracowana przez specjalistów. Zawarte w programach zestawy cwiczeń oraz oczekiwanych osiągniec uczniów mozna wykorzystac bezposrednio przy warsztacie pracy zawodowej. Są one ułozone według zasady stopniowania trudności.Cele czyli oczekiwane osiągnięcia ucznia są również prawidłowo zoperacjonalizowane.Uważam, że była potrzeba stworzenia takich programów. Dzięki tym programom nauczyciele otrzymali bardzo wartościową pomoc która w znacznym stopniu ułatwi im pisanie IPET dla swoich uczniów.Gorąco polecam tą pozycje nauczycielom oraz rodzicom dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym.
Joanna R. ( ... ) 2008-04-05 08:16:17, ocena: 5

Od indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego bardzo wiele zależy. Program ten powinien być dokładnie przemyślany, zaplanowany, realny, mierzalny, wykonalny a następnie we właściwy sposób wprowadzony w życie. Napisanie „dobrego” programu dla dziecka niepełnosprawnego, którego nie znamy nie jest łatwe, pozwolę sobie nawet napisać, że jest niemożliwe. Rozpoczynając pracę z dzieckiem upośledzonym nie wiemy, jakie są jego indywidualne możliwości, nie znamy też skomplikowanej sytuacji rodzinnej, w którą czy chcemy, czy też nie musimy wejść i w niej funkcjonować, dyskretnie pomagać, pilnując jednocześnie, aby nie naruszać ich prywatności, nie osądzać, i nie krytykować rodziców. Pisząc program dla dziecka staramy się go, wprowadzać w życie. Dostosowujemy wymagania do indywidualnych możliwości i stanów emocjonalnych, dziecka, jakie wystąpią w danej sytuacji, która często jest niezależna od nas. W indywidualnym programie zajęć uwzględniamy wiele metod pracy charakterystycznych dla pedagogiki specjalnej. Staramy się, aby czas poświęcony dziecku mógł być zawsze dla niego racjonalnie wykorzystany, a dla nas przyniósł zawodową satysfakcję. W miarę zaistniałych potrzeb IPET jest przez nas modyfikowany i ulepszany.

Dzięki długoletnim doświadczeniom w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi wiem, że zestawy oczekiwanych osiągnięć, ćwiczeń, jakie zaplanuję przeprowadzić w danym dniu, tygodniu, miesiącu muszę zawsze dopasowywać do zastanego stanu emocjonalnego swojego ucznia, jego zdrowia i predyspozycji rozwojowych. Ponadto przy niepełnosprawności intelektualnej nie zawsze jestem w stanie przewidzieć efektów swojej pracy. Dlatego, na bieżąco, prowadzę notatki, zaznaczając odniesione sukcesy i porażki, zapisuję uwagi, wskazówki i zalecenia, które wykorzystuję w dalszej pracy z uczniem. W każdej problematycznej sytuacji dotyczącej dziecka, miarę swoich możliwości, służę jego rodzinie pomocą, radą i wsparciem psychicznym. Skonstruowane, opracowane i opublikowane przez autorki „Indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne” przeznaczone są dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, ale mogą go wykorzystać również inni nauczyciele pracujący z dziećmi z porażeniem mózgowym czy dziećmi autystycznymi. Program opiera się o podstawę programową Rozporządzenia MEN iS z dnia 13 stycznia 2005, obserwację dziecka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zaleceniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wskazówkach zawartych w literaturze. Program przygotowany jest rzetelnie i prawidłowo. W miarę zaistniałych potrzeb jest on przez nas modyfikowany i ulepszany. Polecam tą książkę wszystkim nauczycielom, którym zależy na tym aby dziecko niepełnosprawne mogło uczyć się na równi z dziećmi pełnosprawnymi, oraz aby mogło ono odczuć radość i satysfakcję z odniesionego sukcesu.
Szczegóły książki Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
  • Tytuł: Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
  • Autorzy: Alicja Tanajewska, Maternicka Kornela, Renata Naprawa
  • Wydawnictwo: Harmonia
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2016
  • Ilość stron: 120
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 44592001128KS
  • Język: polski
  • Podtytuł: dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • ISBN: 9788371342363
  • EAN: 9788371342363
  • Wymiary: 16.5x23.5x0.8 cm
Podobne produkty
Magiczne kalendarium - Wicca, magia naturalna, czarostwo Magiczne kalendarium

Cena: 36.81 zł
Promocja z: 40.90
Ta książka nie jest kalendarzem, ale sposobem na pozytywne i mądre zorganizowanie swego życia. Kalendarium nie jest związane z żadnym rokiem i korzystać można z niego w dowolnym momencie. Tu dzień po dniu, niezależnie od roku, podane są wskazówki, jakim sprawom dany dzień sprzyja, a dla jakich jest....
Magia kobieca - Wicca, magia naturalna, czarostwo Magia kobieca

Cena: 26.46 zł
Promocja z: 29.40
Chcesz być kobietą szczęśliwą, piękną i kochaną? Tu znajdziesz dokładne wskazówki i recepty, jak to zrobić. Odkryj świat starych rytuałów, magii i?kobiecej mocy, którą posługiwały się nasze prababki i babki i korzystaj z nich, aby zapewnić sobie w życiu to, co chcesz. Magia kobieca to po prostu......
Tarot a zdrowie - Tarot - książki Tarot a zdrowie

Cena: 15.12 zł
Promocja z: 16.80
Zdrowie, to obok miłości i kariery, najbardziej zajmujący nas, ludzi, temat. Karty Tarota potrafią precyzyjnie opisać stan zdrowia, zasygnalizować dopiero zbliżające się problemy, podpowiedzieć najlepszą terapię. Co prawda nie zastąpią ani lekarza, ani leku, ale podpowiedzą, który będzie dla danej.....
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne - Dzieci i młodzież Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne

Cena: 12.16 zł
Promocja z: 17.85
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach.......
123 pytania do kosmetyczki - Uzdrawianie 123 pytania do kosmetyczki

Cena: 32.81 zł
Promocja z: 34.90
Kopalnia informacji o pielęgnacji urody. Współczesna biblia urody dla pań i panów! Doświadczona kosmetyczka przedstawia najczęstsze problemy z którymi zwracają się do niej klientki (i coraz częściej klienci). Wszystko o pielęgnacji ciała od stóp do głów. Jak zadbać o urodę domowymi sposobami, a......
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym - Dzieci i młodzież Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania

Cena: 12.79 zł
Promocja z: 16.80
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach.......
Programy rodzinne twoich chorób T.1 - Samouzdrawianie Programy rodzinne twoich chorób T.1

Cena: 31.98 zł
Promocja z: 39.00
CHOROBA TO NAJLEPSZE CO NAS MOGŁO SPOTKAĆ!?? Taki szokujący wniosek można SPOKOJNIE przyjąć po lekturze tej książki. Autor, francuski lekarz na podstawie własnych doświadczeń przedstawia konsekwentnie jak dochodził do zrozumienia biologicznej roli jaką mózg ludzki spełnia w utrzymaniu tego, c...
Programy rodzinne twoich chorób Tom 2 - Samouzdrawianie Programy rodzinne twoich chorób Tom 2

Cena: 38.54 zł
Promocja z: 47.00
Tom 2 to kontynuacja historii Gerarda Athiasa, który poznaje tajniki przywracania zdrowia za pomocą Totalnej Biologii. Tym razem jego nauczyciel przybliża zagadnienia związane z tym, w jaki sposób organizm ludzki biologizuje pod postacią choroby różne konflikty związane ze świat...
Programy Rodzinne Twoich Chorób Tom 3 - Samouzdrawianie Programy Rodzinne Twoich Chorób Tom 3

Cena: 38.54 zł
Promocja z: 47.00
Autor w towarzystwie swego nauczyciela Josepha dokonuje dalszych odkryć w rozumieniu sensu chorób. Joseph prowadzi go tym razem przez wiele różnych kultur i tradycji, takich jak kabała czy buddyzm, pokazując w nich liczne analogie do biologii. Czytając i interpretując fundamentalne dla tych kultur.....
Sklep prowadzony przez Glosel sp. z.o.o. sp.k., ul. Kolejowa 12E/3, 15-701 Białystok
Copyright © 2004-2016 CzaryMary.pl
CzaryMary.pl korzysta z technologii cookies, przeczytaj więcej na ten temat tutaj.
Mapa galerii: 1 | 2 | produkty niedostępne T
Stany Zjednoczone: koszt dostawy już od 47,90 zł!*
Aby sprawdzić koszt dostawy: (1) wrzuć produkty do CzaroMarowego koszyka,
(2) przejdź do Koszyka i (3) wybierzesz kraj dostawy paczki.
Super! Chcę zobaczyć CzaroMarowe Bestsellery >
* dla paczki o wadze do 1 kg. Pełny cennik kosztów dostawy znajdziesz również tutaj.