Magiczne Bestsellery

  |  

Promocje

  |  

Horoskop

  |  

Salon wróżb i magii

  |  

Magiczny Blog

  |  

Kontakt / O nas

  |  

Koszty dostawy

Zamknij [X]
Galeria
Konsumencie! Kupuj świadomie!
Konsumencie! Kupuj świadomie!
Galeria okno

Konsumencie! Kupuj świadomie! Outlet

Ocena: 0.0 (Brak ocen)
Typ produktu Oprawa: miękka
Wydawca: Studio Astropsychologii
Dostępność:
3-5 dni + czas dostawy
Cena rynkowa: 14.20
Nasza cena:

7.10

Taniej o: 7.10 zł ( 50 % )
Ilość
Dodaj do schowka

Opis książki

Konsumencie! Kupuj świadomie!
Do progu (99,00 zł) Darmowej Dostawy do kiosku Ruchu brakuje Ci 99,00 zł.
Sprawdź koszt dostawy

  • Odbiór paczki w kiosku Ruchu od 4,99 zł
  • Odbiór na stacji PKN Orlen od 8,99 zł
  • Odbiór paczki w placówce Poczty Polskiej od 8,99 zł
  • Odbiór paczki w paczkomacie od 9,99 zł
  • Paczka pocztowa (48h) od 10,99 zł
  • Kurier DPD od 12,99 zł

Czy zdarzyło Ci się, drogi Konsumencie, podejmować decyzje nietrafne z punktu widzenia zdrowego rozsądku? Czy złapałeś się kiedyś na tym, że nagle pragniesz i potrzebujesz czegoś, bez czego do tej pory żyłeś w pełnym szczęściu? Czy wydajesz więcej, niż masz i w dodatku nie wiesz, jak to się dzieje? Jeżeli tak, to niniejsza książka jest właśnie dla Ciebie. Pozwoli Ci zapoznać się z mechanizmami, które wykorzystywane przez specjalistów w dziedzinie reklamy, manipulują Twym postrzeganiem i emocjami. Jednak przy odrobinie wiedzy, sprytu i rozsądku jesteś w stanie poradzić sobie z promocyjną inwazją.

Fragment książki:

Cenowa gra pozorów

Jeśli ufać książkowym definicjom ceny, przyjąć należy, że wszelkie dyskusje na temat ich poziomu są zbędne i bezsensowne, cena jest bowiem określana jako wartość towaru wyrażona w jednostce pieniężnej (cytuję z pamięci). A zatem suma pieniędzy, jaką wykładamy zakupując jakieś dobro to dokładne odzwierciedlenie autentycznej, niepodlegającej dyskusji, wartości towaru. Czy rzeczywiście? Czyli nie mamy wielkiego wyboru, musimy wymazać z naszego codziennego słownika słowa: „drogi”, „tani”, „przepłacać”. I nigdy z cenami nie dyskutować, nie mieć do nich żadnych zastrzeżeń? To bardziej przypomina marzenie ściętej głowy, niż stan faktyczny. Drogi autorze powyższej definicji, kimkolwiek byś nie był, oświadczam Ci, że ludzie zawsze będą z cenami dyskutować, oraz że nigdy nie przestaną poddawać w wątpliwość faktu, czy cena jest rzeczywiście odzwierciedleniem wartości i jakości. Ponadto, względność cen jest niezaprzeczalna, gdy tylko weźmie się pod uwagę bezustanne nimi manipulowanie. W dzisiejszej rynkowej rzeczywistości, pełnej konkurencji, finansowego ryzyka i rozkapryszonych konsumentów, triki trzeba stosować dosłownie wszędzie, również w sferze cen. Czasem są to bezczelne oszustwa, kiedy indziej zaledwie mydlenie oczu, lub też jednostronne interpretacje, czy niedopowiedzenia. Tak, czy inaczej, nasze podejście do cen potrzebuje takiego samego przeglądu i weryfikacji, jak to było w przypadku naszego stosunku do reklam, czy opakowań. Przyjrzyjmy się zatem uważnie poniższym sztuczkom stosowanym przez sprzedawców i zróbmy mały rachunek sumienia, odpowiadając sobie na pytanie: „jak często ignoruję te sygnały z lenistwa bądź pośpiechu?”.


• Ceny netto

W wielu sklepach i salonach telefonii komórkowej ceny netto są pierwszymi, z którymi styka się każdy klient. Oczywiście, każdy wie, że ceny netto to nie te, które faktycznie trzeba będzie zapłacić, że suma będzie nieco wyższa. Ale pierwsze wrażenie już zostało zrobione. Już jesteśmy odruchowo nastawieni do produktu nieco przychylniej, mamy chęć obejrzenia go bliżej, dotknięcia, bądź wczytania się w ofertę. Fakt, że, zgodnie z prawem, każdy produkt znajdujący się w sprzedaży, musi zostać opatrzony również ceną brutto, niewiele w tej kwestii zmienia. Siła pierwszego wrażenia jest ogromna, wobec czego szansa, że po zapoznaniu się z ceną brutto diametralnie zmienimy decyzję nabywczą, jest raczej nikła. Mamy bowiem tendencję do trzymania się raz powziętej decyzji. Po wyrobieniu sobie początkowej opinii na jakiś temat, dalsze wrażenia podporządkowujemy właśnie jej, bo to sprawia, że myślimy o sobie dobrze, jako o ludziach stanowczych i konsekwentnych. Podświadomie szukamy argumentów typu: ale i tak jest to okazja; w sumie i tak tego potrzebuję, więc mogę to kupić od razu; a kto wie, czy w innych sklepach jest taniej, a tu mogę to kupić i mieć od razu z głowy.
Są oczywiście ludzie, którzy starają się ignorować wrażenie, jakie robi na nich cena netto, i od razu przechodzą do ceny brutto, która ma nieraz moc iście trzeźwiącą. Tacy ludzie niejako omijają moment, w którym rodzi się w ich umysłach opinia, wskutek czego nie są narażeni na uleganie złudzeniom. Czego i Państwu życzę.


• Ceny psychologicznie skalkulowane

Czy zdarzyło Ci się, Czytelniku, pochwalić się kupnem czegoś po okazyjnej cenie, wykrzykując: „spójrz, to kosztowało zaledwie 8,99!”? Po czym natychmiast uświadamiałeś sobie, że tak naprawdę to to jest 9 zł, czyli zaledwie o 15 groszy taniej, niż na to samo wydałeś poprzednio, z tą tylko różnicą, że, o ile Cię pamięć nie myli, poprzednie opakowanie było o 20 % większe? To oczywiście sytuacja przykładowa, hipotetyczna, ale przez to wcale nie rzadsza, niż inne. Ten trik cenowy zaobserwowaliście na pewno w każdym możliwym markecie, na ulotkach, bilbordach, w telezakupach. Myślicie, że widzicie, że dostrzegacie, że od kolejnej cyfry z przodu dzieli tę cenę tylko grosz, ale zazwyczaj wcale tak nie jest. Zazwyczaj widzimy tylko cyfrę z przodu, a mając tendencję do ułatwiania sobie życia za wszelką cenę i ucinania końcówek odpowiedzi (np.:jest 15 po - gdy podajemy godzinę), mówimy zazwyczaj: to kosztowało 8 z groszami. Tak jakbyśmy wyłapali już istotę sprawy, a nie mieli głowy bawić się w szczegóły.
Innym przykładem cen skalkulowanych pod kątem psychologii konsumenta są tzw. ceny dokładnie wyliczone, np. 7,14 zł, 26, 42 zł. Ma to dawać klientowi poczucie i złudzenie, że cena jest bardzo skrupulatnie, sprawiedliwie wyliczona, że nikt jej nie zaokrąglał dla własnej wygody, tylko sumiennie podał rzeczywistą wartość produktu. Odwrotną sytuacją są ceny zaokrąglone, mające sprawiać wprost przeciwne wrażenie. Sytuacja taka dotyczy dóbr luksusowych, kosztownych, a nade wszystko prestiżowych. 150 000 zł za samochód marki BMW wcale nie dziwi. Perfumy również lepiej prezentują się opatrzone ceną: 250, 300 zł, niż 267, 80. Oferenci tego rodzaju dóbr wcale nie chcą sprawiać wrażenia, że ich ceny są sprawiedliwe i dokładnie skalkulowane na bazie kosztów. Ich produkty są luksusowe i mają prawo zażądać takiej sumy, jaką podpowiada im własne widzimisię, sumy z rozmachem. To taka cenowa asertywność: „nie krępuję się narzucić takiej okrąglutkiej ceny, nie będę za nią przepraszał, a jak kogoś obchodzi chłodna kalkulacja, to nie jest godzien towarów luksusowych”.

Spis treści:

 

Wstęp 7
   
ROZDZIAŁ 1. Reklama i jej istota 9
1.1. Jakie cele stawia sobie reklama? 9
1.2. „Ja ci poprzełączam”, czyli aż strach otwierać konserwę. Wszechobecność promocji w naszym życiu. 12
1.3. Reklama racjonalna i emocjonalna. 18
   
ROZDZIAŁ 2. Wiedza psychologiczna reklamotwórców - kluczem do twego portfela 25
2.1. Skąd ta psychologiczna mania w reklamie? 25
2.2. Jak postrzegamy, czyli kit między oczy 27
2.2.1. Zmysłowa wrażliwość konsumentów 31
2.2.2. Podstawowe reguły psychologii percepcji 35
2.3. Pamięć nie taka zawodna 39
2.3.1. Zapamiętywanie informacji 40
2.4. Nie potrzebujesz? To zaczniesz 44
2.5. Emocje - i nie ma mocnych 53
2.5.1. Poszczególne rodzaje emocji i ich znaczenie w reklamie 58
2.6. Postawa - rzecz nabyta 69
   
ROZDZIAŁ 3. Promocja to nie tylko reklama 75
3.1. Sztuczki magiczki z opakowaniem 75
3.2. Cenowa gra pozorów 82
3.3. Co i gdzie, czyli zasady rozmieszczania produktów 90
3.4. Tworzenie „prokonsumpcyjnej” atmosfery 94
3.5. „Biedne” hostessy, czyli o urokach promocji bezpośredniej 98

Liczba stron: 112

Recenzje książki Konsumencie! Kupuj świadomie! - przeczytaj

opinie klientów:

Szczegóły książki Konsumencie! Kupuj świadomie!
  • Autor: Alicja Kuleszyńska
  • Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
  • Oprawa: Miękka
  • Stan: końcówka nakładu, książki są nowe, ale niepełnowartościowe (mogą posiadać zażółknięcia, drobne zagięcia, itp.)
  • Model: 978837377164233
  • EAN: 978837377164233
Podobne produkty
Żyć świadomie. Proste pytania na które... - Uzdrawianie życia Żyć świadomie. Proste pytania na które...

Cena: 16.15 zł
Promocja z: 17.00
Niniejsza książka porusza kwestie, które są ważne dla każdego, kto chciałby żyć lepiej i bardziej świadomie. Zawiera ona cenne wskazówki, w jaki sposób dotrzeć do głębi samego siebie oraz jak poruszać się w przestrzeni własnego ja. Nie znajdziesz tu pustej moralizacji ani wywod&...
Neurointeligencja. Jak świadomie wykorzystywać powiązania między umysłem, mózgiem i ciałem, aby zwiększyć swoją sprawność intelektualną - Pamięć, inteligencja, szybka nauka Neurointeligencja. Jak świadomie wykorzystywać powiązania między

Cena: 19.76 zł
Promocja z: 27.12
Książka w sposób prosty i praktyczny pokazuje, jak kierować swoim myślami, aby pokonać niepożądane schematy i nawyki – i osiągnąć lepszą jakość życia. Ciało, umysł i emocje współpracują ze sobą, łącząc się w spójną jedność. Zrozumienie tego i podjęcie pewnej pracy nad sobą pozwoli nam odkryć s...
Jak żyć świadomie - Uzdrawianie życia Jak żyć świadomie

Cena: 13.60 zł
Promocja z: 27.20
Książka powstała z myślą o ludziach, którzy chcą świadomie kierować swoim życiem i poszukują konkretnych wskazówek, jak tego dokonać. Prezentowana w niej metoda stanowi integrację czterech dziedzin wiedzy: psychologii, astrologii, feng shui i Tarota. Informacje są starannie wyselekcjon...
Sklep prowadzony przez Glosel sp. z.o.o. sp.k., ul. Kolejowa 12E, 15-701 Białystok
Copyright © 2004-2018 CzaryMary.pl
Mapa galerii: 1 | 2 T
Zapisz się na nasz magiczny newsletter i odbierz
Kod 7% dodatkowego rabatu
od cen w CzaryMary. Kod ważny będzie przez 7 dni.
Adres e-mail jest nieprawidłowy
Wyrażam zgodę przetwarzanie podanego adresu e-mail w celu wysyłania treści marketingowej przez www.CzaryMary.pl zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz.U. z 1997 r. Nr 133 poz. 883 z zm.).
Dziękujemy za zapisanie się na newsletter!
W ciągu najbliższych kilku minut
(z reguły 5, w wyjątkowych sytuacjach do 90 min.)
na Twój adres e-mail
wyślemy wiadomość z kodem dającym 7% dodatkowego rabatu.
Możesz skorzystać z niego jeden raz!