Darmowa Dostawa od 249,00 z³
Koszty dostawy od 8,99 z³ (punkty odbioru)
Odbiór osobisty za 0 z³:
Warszawa, Wroc³aw, Bia³ystok, Poznañ, Czêstochowa, £ód¼, Lublin, Szczecin, Piotrków Trybunalski, Zamo¶æ,
Suwa³ki, E³k,
Grajewo, Chojnice, ¦widnica,
Zielonka, £om¿a.
Pisma m³odzie¿owe odgrywaj± wa¿n± rolê ze wzglêdu na cechy swej publiczno¶ci, któr± stanowi pokolenie dopiero wkraczaj±ce w doros³e ¿ycie. Pojawiaj± siê tym samym liczne kontrowersje i pytania. Osoby odpowiedzialne za wychowanie zastanawiaj± siê miêdzy innymi nad kwesti±: na ile owe media odgrywaj± pozytywn± rolê – preferuj± ambitn± twórczo¶æ, realizuj± funkcje edukacyjne i kszta³c± charakter, w jakim za¶ stopniu sprzyjaj± degradacji umys³owej i moralnej m³odych czytelników. Piotr Tomasz Nowakowski próbuje odpowiedzieæ na pytanie, jakie normy i warto¶ci moralne s± propagowane w czasopismach m³odzie¿owych. W analizie opiera siê na dziesiêciu tytu³ach: „Bravo”, „Bravo Girl!”, „Click!”, „Droga”, „Dziewczyna”, „Ma³y Go¶æ Niedzielny”, „Mega Sport”, „P³omyczek”, „Popcorn” oraz „Victor Gimnazjalista”. Punktem odniesienia dla rozwa¿añ autora s± do¶wiadczenia klasycznej my¶li filozoficznej, a wnioski z badañ – nie zawsze optymistyczne – znajduj± dope³nienie w praktycznych wskazaniach etyczno-wychowawczych. „Wymiar pedagogiczny pracy koncentruje siê na wychowawczej roli prawdy obiektywnej oraz warto¶ci z ni± zwi±zanych. S± one niestety obecne tylko w aksjologii nielicznych, zw³aszcza katolickich, czasopism. Przyczyn± wspó³czesnego kryzysu ¶wiatopogl±dowego m³odzie¿y jest brak takich warto¶ci w kulturze m³odzie¿owej, a tak¿e propagacja kontrwarto¶ci, na przyk³ad subiektywizmu i relatywizmu, która musi prowadziæ do nieefektywno¶ci wychowawczej. Rozprawa mo¿e znakomicie s³u¿yæ jako pomoc dla pedagogów i duszpasterzy – zarówno w aspekcie doboru czasopism, jak i aksjologicznego ukierunkowania praktyki wychowawczej”. dr hab. Wojciech Chudy, prof. KUL