Za ten produkt mo¿na zap³aciæ wy³±cznie za pomoc± p³atno¶ci elektronicznych.
Przed³o¿ona polskiemu czytelnikowi praca Cz³owiek. Jego natura i stanowisko w ¶wiecie (1940) stanowi prze³omowe, klasyczne ju¿ dzie³o z zakresu antropologii filozoficznej. Gehlen przedstawia w nim koncepcjê cz³owieka jako istoty u³omnej (Mängelwesen): cz³owiek przychodzi na ¶wiat pozbawiony wyspecjalizowanych instynktów, organów ataku i obrony, nieprzystosowany do ¿ycia w ¶ci¶le okre¶lonym ¶rodowisku. Niekorzystny punkt wyj¶cia wymusza na nim konieczno¶æ samodzielnego przekucia pierwotnych s³abo¶ci w ¶rodki umo¿liwiaj±ce mu przetrwanie w niebezpiecznym, obojêtnym na jego potrzeby ¶wiecie. Cz³owiek rozpoczyna zatem swoj± przygodê z ¿yciem jako swoisty homo defectus, a koñczy j± jako Prometeusz, który potrafi stworzyæ skomplikowany ¶wiat kultury i podporz±dkowaæ sobie si³y przyrody. Podstawow± kategori± w projekcie antropologicznym Gehlena jest dzia³anie, które kompensuje wszystkie wrodzone braki biologiczne cz³owieka, odci±¿a jego organizm od zalewu bod¼ców, reguluje nieustabilizowan± energiê popêdow±, a przede wszystkim stanowi pod³o¿e dla rozwoju symbolicznego jêzyka oraz instytucji, na których opiera siê ka¿da kultura.