Za ten produkt mo¿na zap³aciæ wy³±cznie za pomoc± p³atno¶ci elektronicznych.
O cz³owieku mo¿na mówiæ z wielu odmiennych punktów widzenia. Antropologia jako nauka o cz³owieku jest ze swej natury dziedzin± interdyscyplinarn±. Próbê odpowiedzi na pytania: kim jest cz³owiek? jaka jest jego natura? co stanowi cel jego ¿ycia? - podejmuj± ró¿ne dyscypliny wiedzy. Dlatego antropologia dookre¶lana jest przymiotnikiem (np.: archeologiczna, filozoficzna, itd.). W¶ród nich szczególne miejsce zajmuje antropologia teologiczna (chrze¶cijañska). Jej specyfik± jest to, ¿e podejmuje namys³ nad cz³owiekiem w ¶wietle Objawienia Bo¿ego. Od pierwszych stron Biblii cz³owiek ukazany jest bowiem jako byt osobowy ukonstytuowany z cia³a i duszy, stworzony na obraz i podobieñstwo Stwórcy - wspólnoty mi³o¶ci trzech Osób Boskich. Dla antropologii biblijnej charakterystyczne jest odczytanie tajemnicy cz³owieka w kontek¶cie Boga.
Tom otwiera artyku³ po¶wiêcony biblijnym opisom cz³owieka oraz porzuceniu "starego cz³owieka", by przyoblec "nowego". W obszarze Rdz 1-2 pozostaje drugi autor, który wskazuje specyfikê biblijnego spojrzenia dostrzegaj±cego ca³ego cz³owieka. Odczytanie cz³owieka w kontek¶cie Apokalipsy pozwala autorce postawiæ tezê o konieczno¶ci kenozy dla narodzin cz³owieka do nowego ¿ycia z Chrystusem. O relacji antropologii biologicznej i teologicznej oraz ich kompetencji w odpowiedzi na pytanie o to¿samo¶æ cz³owieka traktuje tekst "Cz³owiek - brakuj±ce ogniwo w procesie ewolucji czy zdecydowanie kto¶ wiêcej? Aktualno¶æ teologicznej odpowiedzi w kontek¶cie kultury postmodernistycznej jest tre¶ci± pi±tego ju¿ artyku³u. Autor wskazuje na ca³o¶ciow± wizjê cz³owieka, jak± daje spojrzenie teologiczne. Po tej linii idzie tekst podejmuj±cy problem sensu pytania o prawdê o cz³owieku w rozwa¿aniach Josepha Ratzingera. Przedostatni artyku³ jest prób± spojrzenia na cz³owieka z punktu widzenia estetyki (kategoria piêkna). Tom zamyka tekst o afirmacji cia³a prezentuj±cy syntezê teologicznej interpretacji ludzkiej cielesno¶ci.