Darmowa Dostawa od 249,00 z³
Koszty dostawy od 8,99 z³ (punkty odbioru)
Odbiór osobisty za 0 z³:
Warszawa, Wroc³aw, Bia³ystok, Poznañ, Czêstochowa, £ód¼, Lublin, Szczecin, Piotrków Trybunalski, Zamo¶æ,
Suwa³ki, E³k,
Grajewo, Chojnice, ¦widnica,
Zielonka, £om¿a.
Panuje przekonanie, ¿e uczeñ z zespo³em ADHD to powa¿ny problem dla wspó³czesnej rodziny i szko³y. Nie³atwo jest tym dwóm ¶rodowiskom zaakceptowaæ jego "z³o¿on± inno¶æ". Byæ mo¿e wynika to z niezrozumienia, czym tak naprawdê jest ADHD. Istotne jest zatem, aby wiedza o zespole ADHD by³a rozpowszechniana na du¿± skalê, zarówno w ¶rodowiskach rodzinnych, jak i szkolnych. To g³ównie na nich spoczywa ciê¿ar wychowania i kszta³cenia dzieci, w tym równie¿ dzieci z zespo³em ADHD.
Powstaje podstawowe pytanie: jaki jest poziom wiedzy ¶rodowiska rodzinnego i szkolnego na temat zespo³u ADHD u dzieci w m³odszym wieku szkolnym?
Poszukiwanie odpowiedzi na powy¿sze pytania po¶wiêcona jest niniejsza publikacja, która sk³ada siê z trzech rozdzia³ów. Pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw badañ, drugi zawiera za³o¿enia metodologiczne badañ w³asnych, a w rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badañ oraz p³yn±ce z nich wnioski i zalecenia dla osób odpowiadaj±cych za wychowanie i kszta³cenie dzieci z ADHD.
Pierwszy rozdzia³ - Teoretyczne podstawy badañ - obejmuje trzy podrozdzia³y. W pierwszym zamieszczono charakterystykê ¶rodowiska rodzinnego i szkolnego jako najwa¿niejszych ¶rodowisk w ¿yciu dziecka. Dlatego te¿ istotne jest, aby w obu tych ¶rodowiskach by³ wysoki poziom ¶wiadomo¶ci w odniesieniu do problemu ADHD. Warto zaznaczyæ, ¿e tylko kompetentny nauczyciel, dziêki swojej wiedzy z zakresu ADHD, jest w stanie szybko pomóc dziecku przejawiaj±cemu symptomy tego zespo³u. Nauczyciel powinien s³u¿yæ wsparciem i rad± rodzicom dziecka z zespo³em ADHD.
Drugi podrozdzia³ przedstawia podstawow± wiedzê na temat ADHD, a w szczególno¶ci genezy powstania zespo³u ADHD, g³ównych przyczyn, objawów zaburzenia, kryteriów diagnozy oraz typów i form leczenia. W rozdziale tym scharakteryzowano równie¿ g³ówne problemy, z jakimi borykaj± siê uczniowie maj±cy symptomy ADHD, oraz najkorzystniejsze warunki do pracy dla takich dzieci.
W podrozdziale trzecim opisano aspekty prawne i praktyczne dzieci z zespo³em ADHD. W zwi±zku z tym omówiono prawa przys³uguj±ce dzieciom z ADHD oraz dzia³alno¶æ stowarzyszeñ na rzecz takich dzieci. Refleksji poddano pogl±dy na temat lekarstw przepisywanych dzieciom oraz ich refundacji. Zaprezentowano tak¿e, co jest istotne z punktu widzenia praktyki, przyk³adowe rozwi±zania niezbêdne w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Zamieszczono równie¿ charakterystykê pomocy dydaktycznej w formie programu na p³ycie CD (ADHD w pigu³ce) dla rodziców i nauczycieli w wychowaniu i kszta³ceniu dziecka z nadpobudliwo¶ci± psychoruchow± oraz prezentacji szkoleniowej (PDF pt. ADHD - zespó³ nadpobudliwo¶ci psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi).
Drugi rozdzia³, jak ju¿ wspomnia³am, po¶wiêcony jest metodologii badañ w³asnych - przedstawiono w nim g³ówny problem badawczy, metody i narzêdzia badawcze, a tak¿e charakterystykê badanych osób oraz terenu badañ.
Trzeci rozdzia³ stanowi czê¶æ empiryczn± ksi±¿ki, zawiera opis w³asnych badañ oraz analizê ich wyników.
Ksi±¿kê zamykaj± wnioski i spostrze¿enia z przeprowadzonych badañ dotycz±cych zarówno wiedzy ¶rodowiska rodzinnego i szkolnego na temat dzieci z zespo³em ADHD, jak i wskazówek odnosz±cych siê do pracy z tymi dzieæmi.
Fragment wstêpu
Ksi±¿ka
zawiera
p³ytê CD!