Magiczne Bestsellery

  |  

Promocje

  |  

Horoskop

  |  

Salon Wróżb i Magii

  |  

Magiczny Blog

  |  

Kontakt / O nas

  |  

Koszty dostawy

Zamknij [X]
Galeria
Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Edukacja małego dziecka. Tom 1
Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Edukacja małego dziecka. Tom 1
Galeria okno

Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Edukacja małego dziecka. Tom 1

Ocena: 0.0 (Brak ocen)
Typ produktu Ilość stron: 318
Oprawa: broszurowa
Dostępność:
P R O D U K T   N I E D O S T Ę P N Y
Opis książki Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Edukacja małego dziecka. Tom 1

38.08

najniższa cena z 30 dni: 47,05 zł
PRODUKT NIEDOSTĘPNY Zapytaj o dostępność

Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka – poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.

Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka.

Kolejna część – Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony – słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci.

Trzecia część – Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka – obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter.

Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja małego dziecka – w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywności – jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela.

Szczegóły książki Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Edukacja małego dziecka. Tom 1
Recenzje książki Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy. Edukacja małego dziecka. Tom 1 - przeczytaj opinie klientów:

Podobne produkty
eBook Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania pdf Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania

Cena: 22.95 zł
Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? J...
eBook Niccolo Machiavellego filozofia władzy i jej aktualne odniesienia mobi epub Niccolo Machiavellego filozofia władzy i jej aktualne odniesienia

Cena: 20.88 zł
Czy teorie żyjącego na przełomie XV i XVI wieku florenckiego filozofa można dziś odłożyć d...
eBook Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia pdf Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia

Cena: 29.45 zł
Praca ma charakter monografii zbiorowej. Jest kontynuacją książki „Z badań nad zdrow...
4 tendencje 4 tendencje

Cena: 37.91 zł
Ta książka zawiera przełomową analizę typów osobowości. Gretchen Rubin, podczas swoich wni...
eBook W stronę metafizyki. Nowe tendencje metafizyczne w filozofii francuskiej połowy XX wieku pdf W stronę metafizyki. Nowe tendencje metafizyczne w filozofii

Cena: 37.40 zł
Książka jest poświęcona prezentacji i analizie specyficznych tendencji metafizycznych, jak...
eBook Wszystko gra! Jak edukacja muzyczna wspiera rozwój dziecka mobi epub Wszystko gra! Jak edukacja muzyczna wspiera rozwój dziecka

Cena: 54.40 zł
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera na...
eBook Metodologiczne i teoretyczne problemy kognitywistyki mobi epub Metodologiczne i teoretyczne problemy kognitywistyki

Cena: 50.92 zł
Główna dziedzina: kognitywistyka Inne dziedziny: psychologia, filozofia umysłu, filozofia ...
eBook Przywództwo. Konteksty, reminiscencje, odniesienia pdf mobi epub Przywództwo. Konteksty, reminiscencje, odniesienia

Cena: 33.15 zł
W publikacji autorzy podjęli próbę ukazania kluczowych, aczkolwiek subiektywnie wybranych ...
eBook Współczesna dramaturgia rosyjskojęzyczna: nowe tendencje. Sovremennaja russkojazychnaja dramaturgija: novye tendencii pdf mobi epub Współczesna dramaturgia rosyjskojęzyczna: nowe tendencje.

Cena: 21.25 zł
Если в начале 2000 k...
Sklep prowadzony przez: Glosel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207
+48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl

Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl