Magiczne Bestsellery

  |  

Promocje

  |  

Horoskop

  |  

Salon Wróżb i Magii

  |  

Magiczny Blog

  |  

Kontakt / O nas

  |  

Koszty dostawy

Zamknij [X]
Galeria
W dniu ich święta. Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych
W dniu ich święta. Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych
Galeria okno

W dniu ich święta. Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych

Ocena: 0.0 (Brak ocen)
Typ produktu Ilość stron: 198
Oprawa: Miękka
Dostępność:
P R O D U K T   N I E D O S T Ę P N Y
Opis akademickiego podręcznika W dniu ich święta. Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych

39.90

najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł
PRODUKT NIEDOSTĘPNY Zapytaj o dostępność
W prezentowanej książce W dniu ich święta. Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych zaprezentowane zostały analizy, które są rezultatem obszernego fragmentu prac badawczych w projekcie Dyskursywna konstrukcja podmiotu w wybranych obszarach kultury współczesnej finansowanym ze środków MNiSW N10702632/3637, realizowanym w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.
Przedmiotem badań były sposoby konstruowania informacji o Dniu Kobiet przez wybrane media oraz konceptualizacje tego święta przez badane i badanych należących do różnych grup pokoleniowych. Wyniki badań zrelacjonowane w niniejszym studium wskazują niezbicie, iż w polskim dyskursie publicznym współistnieją dwa odrębne zorganizowane sposoby mówienia o kobietach, odnoszące się lub projektujące dwa typy kobiecego podmiotu.
Pierwszy typ języka jest zarezerwowany dla Dnia Kobiet, traktowanego jako pretekst do przywołania kobiecego podmiotu pojmowanego jako podmiot prywatny, bez historii, „podmiot potrzeb”, relacji i „uniwersalnych więzi”. Nawet „ideologiczne zawłaszczenie” Dnia Kobiet w Polsce nie narusza konstrukcji kobiecego podmiotu jako podmiotu prywatnego i całkowicie niepolitycznego. Chodzi to bowiem o podmiot, który „otarł się” o politykę, ale jej zawiłości jawią się kobietom jako obce. Jedynym dostępnym słownikiem, który wyznacza sposoby mówienia podmiotu prywatnego i o podmiocie prywatnym jest „język relacji” – uniwersalnych potrzeb i oczekiwań kobiet kierowanych w stosunku do mężczyzn, zwłaszcza potrzeb bycia zauważaną i adorowaną.
Inny typ podmiotu kobiecego wyłania się z medialnej obróbki „Dnia Manif”. W tym przypadku daje o sobie znać inny słownik – język praw, wolności, sprawiedliwości i godności a więc słownik opisujący funkcjonowanie kobiet w sferze publicznej i prywatnej. Przy czym ta ostatnia nie jest jałową przestrzenią realizacji potrzeby bycia adorowaną, ale raczej jest zdefiniowana podobnie jak oikos, stanowiąc swoiste centrum społecznej struktury władzy. Niemniej jednak całość medialnej produkcji wskazuje, że mówienie o kobietach w konwencji praw musi być obowiązkowo „przełamane” żartem, ironią, brakiem powagi, tak aby pojawiający się podmiot kobiecy jako potencjalny beneficjent praw i wolności dał się odczytać jako trywialny, rozkapryszony i de facto niezainteresowany owymi prawami i wolnościami.
Wyniki badań przekonują ponadto, że język mediów (zwłaszcza telewizji) okazuje się modelowym przykładem działania przemocy symbolicznej, bowiem dziennikarska produkcja o Dniu Kobiet w dalszym ciągu nie może (i nie chce) oderwać się od paradygmatu „skażenia święta PRL-em”. Media konserwują ten język, symbolikę i znaczenia.
Szczegóły akademickiego podręcznika W dniu ich święta. Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych
  • Autor: Lucyna Kopciewicz
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Ilość stron: 198
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2011
  • Tytuł: W dniu ich święta
  • Wydawnictwo Impuls
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 53244701602KS
  • EAN: 9788375875874
  • ISBN: 9788375875874
  • Język: polski
  • Podtytuł: Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych
  • Wymiary: 16.0x23.5x0.9 cm
Recenzje akademickiego podręcznika W dniu ich święta. Przemoc symboliczna, media i podmiot kobiecy w świadomości grup pokoleniowych - przeczytaj opinie klientów:

Podobne produkty
Niebiańska Wizja Ii James Redfield Niebiańska Wizja Ii James Redfield

Cena: 27.97 zł
WSPANIAŁY NOWY DODATEK DO WIZJI, KTÓRA ROZPOCZĘŁA SIĘ WRAZ Z NIEBIAŃSKĄ PRZEPOWIEDNIĄ... P...
Święta nauka przodków droga do uzdrowienia Święta nauka przodków droga do uzdrowienia

Cena: 42.42 zł
Ty sam lub ktoś z Twoich bliskich cierpi na poważną chorobę, a stosowanie środków medycyny...
eBook Media globalne Media lokalne pdf Media globalne Media lokalne

Cena: 33.83 zł
Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem ...
eBook Granice i pogranicza: państw, grup, dyskursów... pdf Granice i pogranicza: państw, grup, dyskursów...

Cena: 33.92 zł
Grupa badaczy i badaczek, socjologów i antropologów, podjęła się zadania ponownego przemyś...
eBook Komunikacja społeczno-symboliczna starożytnej Krety. Próba charakterystyki okresu minojskiego pdf Komunikacja społeczno-symboliczna starożytnej Krety. Próba

Cena: 37.40 zł
Ze Wstępu Przez komunikację społeczną rozumie się zwykle przekazywanie informacji różnego ...
eBook Drzewo świata. Struktura symboliczna słupa ze Zbrucza pdf Drzewo świata. Struktura symboliczna słupa ze Zbrucza

Cena: 12.75 zł
Spoglądając na stojący w krakowskim muzeum kamienny posąg, a w zasadzie - rzeźbioną, czwor...
Podstawy serologii grup krwi Podstawy serologii grup krwi

Cena: 32.59 zł
Zadaniem serologii grup krwi (immunohematologii) jest dobór właściwej, zgodnej grupowo krw...
Audiobook Nocą po dniu miłośći mp3 Nocą po dniu miłośći

Cena: 16.17 zł
Skomplikowana analiza związku dwojga ludzi Miłość kobiety i mężczyzny, scena po scenie, od...
Projekt: Media. Wyobrazić sobie media i stworzyć.. Projekt: Media. Wyobrazić sobie media i stworzyć..

Cena: 37.91 zł
Książkę uznaję za bardzo wartościową. Z pewnością okaże się ona ważną lekturą dla wszystki...
Sklep prowadzony przez: Glosel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207
+48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl

Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl