Zamknij [X] |
Galeria
|
|
ADHD w szkole
ADHD to jedno z najczęstszych zaburzeń występujących wśród dzieci i młodzieży. Mimo to, ciągle brakuje solidnych opracowań dotyczących codziennego funkcjonowania ucznia z zaburzeniami hiperkinetycznymi w szkolnej rzeczywistości. Tę lukę doskonale uzupełnia książka Wandy Baranowskiej Nauczyciel a uczeń z ADHD. Stanowi ona doskonałe kompendium wiedzy dla nauczycieli i pedagogów, a zawarte w niej informacje mogą być także użyteczne dla rodziców dzieci z ADHD.
Autorka, wykładowca akademicki i pedagog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, koncentruje się głównie na sposobie postrzegania ucznia z ADHD przez nauczycieli. Często uczeń zmagający się z zaburzeniami hiperkinetycznymi jest stygmatyzowany jako „trudny” czy „nieprzystosowany społecznie”, a nauczyciele traktują jego naruszające szkolne normy zachowania jako celowe, prowadząc tym samym do ich eskalacji. Tymczasem czasem wystarczy wiedza o ADHD i związana z nią zmiana postawy wobec dziecka, aby uzyskać satysfakcjonujące rezultaty wychowawcze.
Opracowanie Nauczyciel a uczeń z ADHD ujmuje problem wszechstronnie – z punktu widzenia medycznego, psychologicznego i pedagogicznego, oferując jednocześnie konkretne rozwiązania. Dzięki zapoznaniu się z tą lekturą nauczyciel czy pedagog może zmienić własne postrzegania ucznia z ADHD, zdobyć się na obiektywną ocenę jego zachowania oraz stworzyć mu optymalne warunki do prawidłowego funkcjonowania w szkolnej rzeczywistości, po uwzględnieniu wszystkich ograniczeń związanych z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi.
Sklep prowadzony przez: Glosel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207 +48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl |