Zamknij [X] |
Galeria
|
![]() |
![]() |
Zespół Nadpobudliwości Ruchowej z Zaburzeniem Koncentracji Uwagi znany szerzej jako ADHD od przeszło kilkunastu lat rozpala wszelkie dyskusje dotyczące wychowania dzieci. Co uznać za objawy tej choroby, a co za zwykłą nadpobudliwość? Nic dziwnego, że rodzice mogą czuć się nieco skołowani natłokiem, często mylnych informacji. Z problemem tym radzić sobie muszą również nauczyciele i to właśnie między innymi do nich autorka, Linda J. Pfiffner, kieruje swoją książkę "Wszystko o ADHD".
Szkoła, będąc instytucją mocno sformalizowaną, nie zawsze potrafiła sobie poradzić z zagadnieniem ADHD. Konieczność przesiedzenia określonego czasu w skupieniu i z uwagą dla dzieci dotkniętych ADHD jest czasem przeszkodą nie do pokonania. Przeładowane klasy również tego nie ułatwiają. Dlatego też w zamyśle autorki książka ta ma na celu przygotowanie nauczyciela na spotkanie z tym zagadnieniem. W to, że ono nastąpi, Linda J. Pfiffner nie wątpi.
Jednym ze sposobów radzenia sobie z dziećmi dotkniętymi schorzeniem ADHD jest model równoległego nauczania. Ku niemu właśnie skłania się pisarka. Model ten tłumaczy w jaki sposób wyważyć indywidualne potrzeby wychowawcze nielicznych jednostek z potrzebami ogółu. Możliwe wtedy stanie się normalne prowadzenie lekcji dla całej klasy. Nauczyciel dostaje tutaj pewne strategie i tylko od jego osądu zależy, czy da się je dopasować w konkretnych przypadkach. Otrzymuje również możliwość ich modyfikowania i dopasowywania do poszczególnych sytuacji.
Linda J. Pfiffner, autorka tej publikacji, zawodowo zajmuje się psychologią kliniczną. Posiada też doktorat z zakresu pediatrii Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine.
Sklep prowadzony przez Glosel sp. z.o.o. sp.k., Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok
Copyright © 2004-2022 CzaryMary.pl Mapa galerii: 1 | 2 |