Magiczne Bestsellery

  |  

Promocje

  |  

Horoskop

  |  

Salon Wróżb i Magii

  |  

Magiczny Blog

  |  

Kontakt / O nas

  |  

Koszty dostawy

Zamknij [X]
Galeria
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Galeria okno

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

(...)
Ocena: 5.0 (3 oceny) Zobacz recenzje »
Typ produktu Ilość stron: 120
Oprawa: broszurowa
Dostępność:
P R O D U K T   N I E D O S T Ę P N Y
Opis książki Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

15.22

najniższa cena z 30 dni: 21,48 zł
PRODUKT NIEDOSTĘPNY Zapytaj o dostępność

Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci.

Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to:

  • Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie i są odpowiednio poszerzone o kolejne oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać.
  •  Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaz najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały pomocne w osiąganiu celów ćwiczenia, których wykaz znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach ćwiczenia te łatwo odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej).
  • Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinni tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić.
  • Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
Szczegóły książki Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • Tytuł: Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
  • Autorzy: Alicja Tanajewska, Maternicka Kornela, Renata Naprawa
  • Wydawnictwo Harmonia
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2009
  • Ilość stron: 120
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
  • Model: 44592001128KS
  • Język: polski
  • Podtytuł: dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • ISBN: 9788371342363
  • EAN: 9788371342363
  • Wymiary: 16.5x23.5x0.8 cm
Recenzje książki Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym - przeczytaj opinie klientów:

ocena: 5
Opinia użytkownika sklepu
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla I i II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym” zostały bardzo pomysłowo skonstruowane. Zawierają niemal te same, bardzo podobne obszary, treści kształcenia zarówno dla pierwszego jak i dla drugiego etapu nauczania. Pozwala to nauczycielowi na stopniowe oraz elastyczne przechodzenie z treści kształcenia zawartych w klasach 1-3, do treści kształcenia ujętych w klasach 4-6, w zależności od możliwości i umiejętności ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym. Korzystam z dwóch części tych programów zarówno do I etapu nauczania jak i dla drugiego etapu nauczania. Budowa tych programów umożliwia mi to, że np. edukację matematyczną realizuje z klasy drugiej zaś edukację polonistyczną z klasy czwartej lub realizuje IPET z klasy pierwszej, gdy dziecko jest w klasie drugiej. Są różne możliwości wykorzystania tych programów. Zależeć to będzie zarówno od dziecka, jego możliwości jak również od pomysłowości i inicjatywy samego nauczyciela uczącego dziecko

Nauczyciel dokonuje z podanych treści kształcenia wyboru zadań stawianych uczniowi do wykonania. Autorki interesująco opracowały treści dotyczące poznawania przyrody, zapoznawania się z różnymi środowiskami naturalnymi, prowadzenia hodowli i upraw. W poszczególnych etapach kształcenia uczniowie zapoznają się z różnorodnymi ekosystemami. A wiec jest to środowisko przyrodnicze najbliższe uczniowi: park, ogród, sad, las, łąka, pole, oraz środowisko wodne typu: rzeka, jezioro, staw, jak również świat zwierząt, w tym zwierzęta: wiejskie, domowe, egzotyczne. Prawidłowe jest również wprowadzenie dziecka w uspołecznianie wychowanka „Ja i otoczenie”. W programie znajdują się między innymi działy dotyczące uspołeczniania. Są to: dziecko jako (uczeń ), członek rodziny i społeczeństwa, jako klient punktów usługowych, oraz uczestnik ruchu drogowego Działy te zawierają treści kształcenia takie jak: w sklepie, na poczcie, w barze, w restauracji, u fryzjera, u fotografa oraz na dworcu PKP, PKS do których autorki dobrały oczekiwane osiągnięcia ucznia. Stopniowe i systematyczne jest poznawanie najbliższego otoczenia.

Programy te zawierają treści dotyczące tworzenia warunków do zdobywania umiejętności technicznych i wykorzystywania ich w różnych sytuacjach życiowych. Jest to dział dziecko w świecie urządzeń technicznych, w którym znajdują się treści kształcenia: sprzęty AGD i RTV, obsługa urządzeń, bezpieczeństwo w czasie korzystania z urządzeń. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne umożliwiają osiągniecie celów edukacyjnych, czyli rozwijanie autonomii ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, wdrażanie go do funkcjonowania społecznego, rozumienia i uznawania norm społecznych oraz wyposażenie go, stosownie do jego możliwości, w takie umiejętności i wiadomości, które pozwolą mu na postrzeganie siebie jako niezależnej osoby. Sądzę, że tego typu publikacji powinno być znacznie więcej na rynku.Książka ta zawiera zarówno Indywidualny Program edukacyjno-terapeutyczny jak również zestaw ćwiczeń pomocniczych stymulacji rozwojowej umieszczony w załączniku. Słowem dwa w jednym. Gorąco polecam tą książkę zarówno nauczycielom jak również rodzicom których dzieci są niepełnosprawne intelektualnie w stopniu umiarkowanym..
ocena: 5
Opinia użytkownika sklepu
Ksiązka bardzo przydatna w pracy zawodowej opracowana przez specjalistów. Zawarte w programach zestawy cwiczeń oraz oczekiwanych osiągniec uczniów mozna wykorzystac bezposrednio przy warsztacie pracy zawodowej. Są one ułozone według zasady stopniowania trudności.Cele czyli oczekiwane osiągnięcia ucznia są również prawidłowo zoperacjonalizowane.Uważam, że była potrzeba stworzenia takich programów. Dzięki tym programom nauczyciele otrzymali bardzo wartościową pomoc która w znacznym stopniu ułatwi im pisanie IPET dla swoich uczniów.Gorąco polecam tą pozycje nauczycielom oraz rodzicom dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym.
ocena: 5
Opinia użytkownika sklepu
Od indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego bardzo wiele zależy. Program ten powinien być dokładnie przemyślany, zaplanowany, realny, mierzalny, wykonalny a następnie we właściwy sposób wprowadzony w życie. Napisanie „dobrego” programu dla dziecka niepełnosprawnego, którego nie znamy nie jest łatwe, pozwolę sobie nawet napisać, że jest niemożliwe. Rozpoczynając pracę z dzieckiem upośledzonym nie wiemy, jakie są jego indywidualne możliwości, nie znamy też skomplikowanej sytuacji rodzinnej, w którą czy chcemy, czy też nie musimy wejść i w niej funkcjonować, dyskretnie pomagać, pilnując jednocześnie, aby nie naruszać ich prywatności, nie osądzać, i nie krytykować rodziców. Pisząc program dla dziecka staramy się go, wprowadzać w życie. Dostosowujemy wymagania do indywidualnych możliwości i stanów emocjonalnych, dziecka, jakie wystąpią w danej sytuacji, która często jest niezależna od nas. W indywidualnym programie zajęć uwzględniamy wiele metod pracy charakterystycznych dla pedagogiki specjalnej. Staramy się, aby czas poświęcony dziecku mógł być zawsze dla niego racjonalnie wykorzystany, a dla nas przyniósł zawodową satysfakcję. W miarę zaistniałych potrzeb IPET jest przez nas modyfikowany i ulepszany.

Dzięki długoletnim doświadczeniom w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi wiem, że zestawy oczekiwanych osiągnięć, ćwiczeń, jakie zaplanuję przeprowadzić w danym dniu, tygodniu, miesiącu muszę zawsze dopasowywać do zastanego stanu emocjonalnego swojego ucznia, jego zdrowia i predyspozycji rozwojowych. Ponadto przy niepełnosprawności intelektualnej nie zawsze jestem w stanie przewidzieć efektów swojej pracy. Dlatego, na bieżąco, prowadzę notatki, zaznaczając odniesione sukcesy i porażki, zapisuję uwagi, wskazówki i zalecenia, które wykorzystuję w dalszej pracy z uczniem. W każdej problematycznej sytuacji dotyczącej dziecka, miarę swoich możliwości, służę jego rodzinie pomocą, radą i wsparciem psychicznym. Skonstruowane, opracowane i opublikowane przez autorki „Indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne” przeznaczone są dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, ale mogą go wykorzystać również inni nauczyciele pracujący z dziećmi z porażeniem mózgowym czy dziećmi autystycznymi. Program opiera się o podstawę programową Rozporządzenia MEN iS z dnia 13 stycznia 2005, obserwację dziecka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zaleceniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wskazówkach zawartych w literaturze. Program przygotowany jest rzetelnie i prawidłowo. W miarę zaistniałych potrzeb jest on przez nas modyfikowany i ulepszany. Polecam tą książkę wszystkim nauczycielom, którym zależy na tym aby dziecko niepełnosprawne mogło uczyć się na równi z dziećmi pełnosprawnymi, oraz aby mogło ono odczuć radość i satysfakcję z odniesionego sukcesu.
Podobne produkty
eBook Seks i niepełnosprawność - doświadczenia seksualne osób z niepełnosprawnością intelektualną pdf Seks i niepełnosprawność - doświadczenia seksualne osób z

Cena: 38.08 zł
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seks...
eBook Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Trudne drogi adaptacji mobi epub Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Trudne drogi adaptacji

Cena: 54.40 zł
Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną to książka unikatowa, pionierska z uwagi na po...
eBook Codzienność osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społecznej pdf Codzienność osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu

Cena: 17.85 zł
Książka "Codzienność osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społe...
eBook Wokół dorosłości z niepełnosprawnością intelektualną pdf Wokół dorosłości z niepełnosprawnością intelektualną

Cena: 27.20 zł
  Autorki recenzowanej pracy, koncentrując swoją uwagę na dorosłości osób z niepełnosprawn...
eBook Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną mobi epub Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną

Cena: 101.15 zł
Pierwsza w języku polskim publikacja poruszająca w sposób kompleksowy problematykę terapii...
eBook Język i dyskurs codzienny osób z niepełnosprawnością intelektualną pdf Język i dyskurs codzienny osób z niepełnosprawnością intelektualną

Cena: 29.58 zł
Publikacja dr Doroty Krzemińskiej porusza zagadnienia, którym w literaturze pedagogiki spe...
eBook Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną pdf Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Cena: 32.30 zł
           W literaturze przedmiotu można znaleźć wiele doniesień z badań dotyczących zach...
Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością

Cena: 37.05 zł
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, zos...
eBook Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną pdf Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną

Cena: 15.30 zł
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnyc...
Sklep prowadzony przez: Glosel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207
+48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl

Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl