Zamknij [X] |
Galeria
|
|
Wchodzisz do sklepu, ¿eby kupiæ chleb, makaron i owoce. Po chwili wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie zamierza³e¶ kupiæ, masz jeszcze paczkê chipsów, dwie gazety i los na loteriê. Czy zastanawia³e¶ siê kiedy¶, dlaczego zdecydowa³e¶ siê na zakup tych rzeczy?
Którego¶ dnia do twoich drzwi puka mê¿czyzna oferuj±cy nowy rodzaj ³±cza internetowego. W zasadzie jeste¶ zadowolony z jako¶ci us³ug oferowanych przez twojego obecnego dostawcê, ale po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyj±æ now± ofertê. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie: DLACZEGO?
Czy te przyk³ady brzmi± znajomo? A mo¿e chcia³by¶ raczej wywieraæ wp³yw na innych ludzi ni¿ im ulegaæ?
Je¿eli tak, to bez w±tpienia zainteresuje ciê ksi±¿ka napisana przez dwóch psychologów spo³ecznych, którzy badaj± najczê¶ciej stosowane techniki wp³ywu spo³ecznego. Dariusz Doliñski i Tomasz Grzyb analizuj± skuteczno¶æ tych technik, a kiedy je opisuj±, za ka¿dym razem odpowiadaj± na trzy pytania:
Rekomendacje wydawnicze:
Ta ksi±¿ka przedstawia a¿ 100 takich technik, obejmuj±cych prawie wszystkie obszary ¿ycia codziennego – nie tylko zakupy, lecz tak¿e bliskie relacje oraz nasze zachowania, zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej. Ka¿da z opisywanych technik zosta³a naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast skupiaæ siê na analizie statystycznej, koncentruj± siê na rzeczywistym wp³ywie tych technik na nasze ¿ycie.
Opinie o ksi±¿ce
Nigdy wcze¶niej nie widzia³em ksi±¿ki opisuj±cej tak wiele technik wp³ywu spo³ecznego. Autorzy to obecnie najwiêksze autorytety w tej dziedzinie, wiêc je¶li mówi±, ¿e te sposoby dzia³aj±, to mo¿esz im zaufaæ. A je¶li nadal bêdziesz mieæ jakie¶ w±tpliwo¶ci, to przy ka¿dej z technik znajdziesz omówienie badañ potwierdzaj±cych jej skuteczno¶æ.
profesor Christopher J. Carpenter, Western Illinois University
Dariusz Doliñski i Tomasz Grzyb dokonali nadzwyczaj przejrzystego, a przy tym fascynuj±cego przegl±du wielu (tak, a¿ 100!) technik wp³ywu spo³ecznego i dok³adnie wyja¶nili dzia³anie ka¿dej z nich. Przytoczyli równie¿ przyk³ady eksperymentów, które dowiod³y skuteczno¶ci tych technik. Czytelnicy, którzy poszukuj± intryguj±cego wprowadzenia do sztuki wywierania wp³ywu spo³ecznego, na pewno nie bêd± rozczarowani.
profesor Daniel J. O’Keefe, Northwestern University
Dariusz Doliñski i Tomasz Grzyb swoj± ksi±¿k± wy¶wiadczyli nam wszystkim wielk± przys³ugê. Nie tylko opisali 100 efektywnych technik wp³ywu spo³ecznego, lecz tak¿e zbadali mechanizmy psychologiczne, które sprawiaj±, ¿e owe techniki dzia³aj±. Nie ma bardziej u¿ytecznej ksi±¿ki dla kogo¶, kto chcia³by osi±gn±æ mistrzostwo w dziedzinie perswazji.
profesor Robert Cialdini, Arizona State University, autor ksi±¿ek „Wywieranie wp³ywu na ludzi” i „Pre-swazja”
O autorach
Dariusz Doliñski – profesor psychologii, ceniony psycholog spo³eczny i renomowany badacz wp³ywu spo³ecznego. Autor licznych artyku³ów naukowych publikowanych w czo³owych czasopismach psychologicznych oraz 21 ksi±¿ek.
Tomasz Grzyb – dr hab. psychologii, profesor Uniwersytetu SWPS, psycholog spo³eczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Spo³ecznej, autor licznych artyku³ów i ksi±¿ek. Od 2013 roku kszta³ci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wp³ywu spo³ecznego.
Sklep prowadzony przez: Glosel spó³ka z ograniczon± odpowiedzialno¶ci± sp.k. Al. Tysi±clecia Pañstwa Polskiego 6, 15-111 Bia³ystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207 +48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl |